Monday, January 19, 2009

joker

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Heath Ledger Or Joker?
You Complete Me
نه نشد
You , Complete , me
نه نه نشد
You , Complete me
نههههه بازم نشد
You Complete , me
آره، حالا شد
***
Heath Ledger Or Joker?
تا به حال شده از توی یه فیلم درجه سه (به قول خودمون درپیت) یک نقطه ی طلایی پیدا کنید که تا ته مختون رو بچلونه و جوری نفوذ کنه که تا مدتها ی طولانی بهش فکرکنین؟ به عبارتی تا به حال در دام یک فیلم یا اثر (مزخرف ِ فوق العاده) افتاده اید....
ببخشید که جسارت کردم، اول یادم رفت بپرسم: اصلا شده تا به حال فیلم درپیت ببینید؟
برای من، بعد از دیدن جدیدترین فیلم "بتمن، شواليه تاريکی" با بازی خیره کننده ی "هیث لجر" در نقش جوکر این اتفاق افتاد... بازی خیره کننده ایی که باعث شد یک شب حتی خوابشو ببینم!!!.
You Complete
با کمی مکث و چشمانی نیمه باز یا باز و بسته
Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
به نظر من این زیباترین دیالوگ جوکر در کل فیلم است. آنجا که در بازداشتگاه روبروی بتمن و در مقابل سوال بتمن که از او می پرسد: چرا می خوای منو بکشی؟ جواب می دهد: من نمی خوام تورو بکشم. بدون تو آخه چیکار کنم؟......... تو تو منو کامل می کنی.
هر کسی این فیلم و بازی جوکر را دیده، می تواند حرفهای مرا درک کند.
وااااااااااااااااای این مرد خداااااااااست، البته متاسفانه باید بگم بود، در ماه سپتامبر لجر از دوست دخترش میشل ویلیامز که با او یک دختر دو ساله دارد جدا شد. او بعد از بازی شاهکار و ستودنی جوکر درفیلم بتمن، دچار افسردگی روحی شدیدی شد و به یک انزوا و یاس فکری رسید، این حالت بقدری برای او آزار دهنده بود که تحت درمان از طریق خوردن قرص قرار گرفت تا جایی که به نقل از BBC سرانجام در يکی از نخستین روزهای سال 2008، جسد بی جان "هیث لجر"، بازيگر 28 ساله ی استرلیایی در 22 ژانویه در خانه اش در ناحیه منهتن نیویورک پیدا شد. علت مرگ (اوردوز) که از طریق مصرف تصادفی مخلوطی از داروهای خواب آور، مسکن و ضد اضطراب بوده است گزارش شد. پلیس پیش از این گفته بود که در کنار جسد وی قرص های خواب پیدا شده است و افزود درباره احتمال مرگ وی در اثر زیاده روی در مصرف مواد مخدر تحقیق می کند. "بتمن، شوالیه تاریکی"، آخرین فیلم اوست که يکی از پرفروش ترین فیلمهای سال 2008 شناخته شده است. "هیث لجر" به خاطر بازی در نقش جوکر در فیلم "بتمن، شوالیه ی تاریکی" به عنوان بهترین هنرپیشه ی نقش دوم مرد برگزیده شد و "کریستوفر نولان" کارگردان فیلم، جایزه ی گلدن کلوب 2009 را از طرف وی دریافت نمود. این افتخار در حالی نصیب این بازیگر شد که تنها 11 روز از اولین سالگرد مرگ او می گذرد.
او در آخرین فیلم خود یعنی "بتمن، شواليه تاريکی"، چنان درخشيد که بسياری از منتقدان از هفته ها پيش در نقدهای خود بر سايت های ايترنتی وی را مستحق دريافت جايزه اسکار دانستند. که البته من هم موافقم. هيث لجر بازيگری بود که به گفته آنگ لی، سازنده «کوهستان بروکبک»، (که لجر، نامزد اسکار ۲۰۰۶ بهترين بازيگر مرد برای این فيلم شده بود) نويد يک مارلون براندو ديگر را مي داد. او در نقش جوکر با آن نگاه پر از حسش که از جهات روبه بالا و گاه پایین و یا روبه رو در نماهای مختلف در فیلم به صورت کاملا حرفه ای شخصیت منفی جوکر را به بیننده منتقل می کنه، یا خنده های فاصله دار و شیطنت آمیزش، تون صداش که چه ماهرانه فراز و فرودهای زیرکانه و خبیثانه بهش می بخشه و حتی حرکاتش روی چهره و رفتار، همه و همه آدم رو دیووووونههه می کنه. بهترین نقش منفی که به عمرم دیدم شاید بازی هیث لجر در نقش جوکر بود. «"پت تراورس"، منتقد مشهور مجله رولينگ استون نوشته است: در مورد بازی لجر چيزی نمی توانم بگويم به جز عالی!.. کاملا درخشان.»
همه ی افسوس من تنها برای اینست که چرا زودتر از اینها به وجود چنین استعدادی پی نبردم تا در رده ی برترین بازیگران منتخب خود مقام 1 رو بهش اهدا کنم.
اگر می خواهید بدانید چه شد که اینگونه اینجا جای این همه فیلم، در مورد این فیلم می نویسم، یا اصلا در مورد یک فیلم (آنهم درجه سه) می نویسم، می توانید لطف کرده و وقت با ارزشتان را برای چند ساعت چون من که از فرط بی حوصلگی و به صورت کاملا اتفاقی آن را مشاهده کرده ام، مورد الطاف تلف نمودن قرار داده و فیلم "بتمن، شوالیه ی تاریکی " را ملاحظه فرمایید تا با دیدن بازی جوکر (و فقط جوکر) به پاسخ خود (البته اگر پرسشی نهان داشتید) در جهت پدید آمدن اینچنین تاثیرحسیی در من که وادارم نموده اینجا عنوانش کنم برسید.

ستایش و درود فرشتگان هنر بر تو باد هیث لجر
براستی...
Heath Ledger Or Joker?
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پ.ن: ای بابا! بعضی اوقات این دوستان از آدم چه انتظاراتی دارن. جمعه ای زنگ زده می گه کارت دارم، می گم بزار بعد از سریال "یوسف پیامبر" زنگ بزن، سرم داااااااااااد می زنههه!!!!!!!!!!می گه درپییییتتتتت!!!!!!! آخه خوب بابا چرا سرم دااااد می زنی؟؟؟؟خوب من چه گناهی کردم که موسیقیشو نابغه ی بزرگی چون "پیمان یزدانیان" عزیز ساخته و می خوام گوش کنم ببینم چه کرده!!!!! بعدشم، مگه ما چه کمی از مردم دیگه داریم که تمام این مدت نشستن پای سریال و منتظرن ببینن کی یوسف، زلیخا رو می کنه؟؟؟؟؟والا...
30/10/87