Tuesday, May 01, 2007

باران هميشه مي بارد

باران مي بارد
در تاريخ هم خوانده ام كه باران مي باريد
باران هميشه مي بارد

آن زمان كه در كنج چتر ماسك هاي ضد راديواكتيويته فرش سرخ تاريخ را پهن مي كردم، خون آبه هاي تاول زده ي تنفر را در بارش قطره ي فشرده شده ي باراني، روي خاك كما رفته ي هيروشيما مي ديدم.

باران مي بارد
در تاريخ هم خوانده ام كه باران مي باريد
باران هميشه مي بارد

آن زمان كه قطرات باران در ويتنام مي باريد امنيت را در زير خاك پانوشت هاي تاريخ مي كندم.
باران مي بارد
در تاريخ هم خوانده ام كه باران مي باريد
باران هميشه مي بارد

آن زمان كه عفونت طالبانه ي مذهب زير بارش سيل آساي باران، سد هاي محدود افغاني را پر مي كرد، چاپ دوم تاريخ را مي خواندم.

باران مي بارد
در تاريخ هم خوانده ام كه باران مي باريد
باران هميشه مي بارد

آن زمان كه هيولاي آدم كش نام ريس جمهور عراق شد، خون لخته هاي ذبح شده اش را با قطرات باران در فاضلاب دفن شده جارو مي كردم.

باران مي بارد
در تاريخ هم خوانده ام كه باران مي باريد
باران هميشه مي بارد

و من
تصميم كبرا مي گرفتم تا كتاب خيس تاريخ خود را زير درخت گلابي بر دارم.

نمي دانم زير باران بايد رفت يا نرفت!

باران مي بارد
در تاريخ هم خوانده ام كه باران مي باريد
باران هميشه مي بارد
________________________________________________

پ.ن1: اين متن حاصل پیاده روی بي وقت من در يك روز سيل آساي باراني بود كه هوس تنها نشيني توي كافه عكس رو كرده بودم. جالبه هر بار كه مي رم كافه عكس باران مي بارد.
پ.ن: گوشه ي دل جديد من از اين لحظه يعني 11/2/86 ساعت 9.30 شب در اينجا متولد مي شود
روح گوشه ي دل قديمي شاد

22 comments:

Anonymous said...

aval...
salam ...kheyli jaleb bod
movazeb bash cheshet nakonan.
barat sadaghe gozashtam

Anonymous said...

salaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
mobarake!!

Anonymous said...

سلام رفيق!مونا جون
مطلب جالب و وزيني بود!منكه زير باران ميرم!!!!باران ميبارد.

Anonymous said...

سلام مونای گرامی

چه متنی چه قالبی چه نویسنده ای... نوید یک گوشه ی دل دلچسب!

واما باران....

باران همچنان می بارد و گرنه ما امروز از بوی تعفن تاریخ هر روزه مان گندیده بودیم!

پاینده ایران

نی پرست

Anonymous said...

salam
vaghe an ali bo0d
jeddi migam
kheyli kheyli ziba neveshti
weblogetam alie-harf nadare
9999999999999999 ta tabrik :D
wish u all the best :-x

Anonymous said...

بارون
هميشه مي‌باره.
حتي وقتي كه مي‌ري كافه عكس
يا وقتي كه داري از شهر كتاب بر ميگردي
يا وقتي كه داري يك تابلوي نقاشي رو ميكشي كه دوست داري روي مردي كه تو خيابونه بارون بياد
يا وقتي كه زني با چتر توي خيابونه، بارونو ميذاري توي نقاشيت تا زن نقاشي چترشو باز كنه
يا وقتي كه با خودت خلوت كردي و دوست داري بارون بياد و چشمات شروع ميكنن به باريدن
بارون خيلي جاها مياد. حتي تو رختخواب پسرك دوازده ساله اي كه ديشب هندوانه ي زيادي خورده و سرديش كرده

Anonymous said...

سلام عزيز نميدونم چی بگم ولی فقط خواستم بگم وبلاگم عوض شده يه جورايي مثل همونه آخه دل كندن ازش برام خيلي سخته.
اگه دوست داشتي اين آدرس رو به پيوندات اضافه كن چون قبليه يه جورايي فيلتر شده.
خوشحال ميشم مهربونياتم اينجا باعث دلگرميه كلبه من بشه.
مثل اينكه خيلي پوچ از اين دنيا رفتم براي هميشه پس بيا براي آخرين بار مهربونيت رو ثابت كن من كه براي هميشه از اينجا پاك شدم. ولي تو هميشه براي من هستي يه خواهر مهربون.

Anonymous said...

linket kardam monaaye aziz....
baaroon e koofti!
azash motenaferam...

Anonymous said...

خونه ی نو مبارک عشق من
باران همه زندگی منه...

مواظب خودت باش...
نازی

Unknown said...

سلام .
بارون دونه دونه از گریه ی بهاره
میخواد بگه عزیزم می بینمت دوباره

Anonymous said...

"اتحاد برای ساختن فضای امن دانشگاهی" مسئله چه کسی ست؟

....کنند. فضای امن دانشگاهی داشتن خواست همه دانشجویان و جوانانی است که میخواهند آزادانه زندگی کنند و هر چیزی را نقد کنند و راه زندگی شان را خودشان انتخاب کنند. ....

Anonymous said...

سلام و ارادت مونای عزیز.
خانه ی خوش منظرودلچسب و زیبا جدیدت مبارک
.
و کاش باران همینطور که می بارید پاک می کرد این همه مفهوم دروغین و پوچ رااز حالا و از همیشه ی تاریخ
!
یا ؟

Anonymous said...

سلام
باران همیشه می بارد ، اما باران همیشه باران آن غروب پائیزی نیست
باران نگاهت را زیر چتر بزرگسالی ام گم کرده ام ...
لینک می شوید ؟

Anonymous said...

ino didi ???

http://www.satyar.ir/

Anonymous said...

با يه بوسه به روزم اگه دوست داشتي يه سر بزن.

Anonymous said...

سلام.مونا جان خیلی خوشحال شدم دیدمت. وب خیلی زیبایی داری... خوشحال می شم به محفلگاهم سر بزنی

Anonymous said...

سلام.
من از دوستان همایشی هستم.
وبلاگ بسیار زیبایی دارین.
به منم سر بزنی خوشحال میشم.

Anonymous said...

سلام
خوندن مطالبت خیلی شیرین و لذت بخش بود.
مهیاز نجفی
http://sanbad.blogfa.com/

Anonymous said...

مثل الآن

Iranian idiot said...

باران... من هنوز تابستون شروع نشده منتظر بارون پاییز نشسته ام...
مسخره است

Anonymous said...

سلام دوست عزیزم
ببخشید دیر اومدم خونه ی جدید مبارک خیلی قشنگ شده ..
منم با یک ترانه به روزم بغض من! اشک تو
سبز باشی

Anonymous said...

salam mona khanoom khoobid?
khob fekr konam man kheyli kheyli dir oomadam vali bazam poozesh mano be khater takhir kheyli ziyadam bepazirid
chand vaghtiye nistid yekami negaranetoon shodam omidvaram ke salem va hamishe shad bashid
az babat ahang namjoo ham kheyli mamnoon vaghean ali bood kheyli ghashang bood
shad shad shad bashi
2rose